AUSTRIA TRIP / #ZELLKAPRUN PART ONE

Tuesday, February 02, 2016

Když jsem dostala příležitost zúčastnit se blogerského výletu do Rakouska, neváhala jsem ani minutu. Byla to zajímavá změna, kdy jsem věděla, že se nebude jednat o fashion výlet, ale že po dlouhé době budu trávit čas na horách. Důležitý fakt je, že na lyžích jsem naposledy stála před 10 lety, pak jsem 2 roky jezdila na snowboardu a vyrazit po tak dlouhé době na lyže byla výzva. Byla jsem sama zvědavá, jaké to po takové době bude. A navíc jsem věděla, že tenhle výlet nebude jen o lyžích, ale i o dalším dobrodružství. Výletu jsem se za Českou republiku zúčastnila já, potom tam se mnou byla blogerka z Polska, Rumunska a Ruska a bloger z Maďarska. Holky mají čistě cestovatelské blogy a bloger z Maďarska se zas věnuje převážně gastronomii. A byla jsem v té skupině kupodivu skoro nejmladší. Já tedy byla jediná lifestylová blogerka, ale vy víte, jak cestování miluju a opět vám pohled na výlet přinesu po svém. Fotek mám hodně, takže téměř 4 denní výlet bude rozdělen do dvou článků. První si můžete prohlédnout nyní a dočíst u jednotlivých fotek.

Jsem milovník hotelů a nejvíc mám ráda městské moderní hotely, ale na horách zastávám názor, že se má bydlet prostě v horském prostředí a tím hotel Kaprunerhof rozhodně byl. Tohle byl můj pokoj, kde jsem opravdu trávila jen noc, protože od brzkého rána do pozdního večera jsme měli nabitý program.
 Ve středu jsme přijeli odpoledne a hned po ubytování jsme vyrazili ven..
 A to konkrétně na výšlap na sněžnicích, což byla pro mě naprosto nová zkušenost a bylo to boží! Makačka a navíc bylo dost teplo, takže jsem po hodinovém výšlapu víc než ocenila hospodu, do které jsme zašli na první společný drink.
Během toho se setmělo a cestou zpátky jsem byla úplně nadšená z krásného pohledu na rozsvícený Kaprun a Zell am See.
 Můj cestovní outfit, kdy jsem volila dlouhé pruhované triko, džínovou košili, legíny a Timberlandy.
 U večeře jsem si vždycky vzpomněla na scénku z Pretty Woman, kde Vivian nevěděla, který příbor je na co.
 Večeře nám pravidelně servírovali 4 chodové, což se občas fakt nedalo, ale musím říct, že všechno bylo ták dobrý!!
 První večer jsme měli smaženou rybu a bramorový salát, takže takové malé Vánoce.
 Další den jsme vstávala v 7 ráno, v půl 8 jsem už byla na snídani, kterou jsem si chtěla užít. A že bylo z čeho, spousta čerstvého a sušeného ovoce, ovesná kaše, ořechy, sojové mléko, čerstvé pečivo, zelenina, sýry... Snídaně v hotelu jsou moje hobby :)).
 Ráno jsme vyrazili na ledovec Kitzsteinhorn, kde jsme si vypůjčili lyže a lyžařské boty a šlo se na věc. Věděla jsem, že se lyžování nezapomíná, ale beztak jsem byla zvědavá, jestli to po těch deseti letech vůbec zvládnu. A zvládla jsem, byl to úžasný pocit.
 Jo, možná bych měla poznamenat, že nejen, že jsem stála na lyžích po deseti letech, ale že jsem vůbec prvně byla na horách v zahraničí. Znala jsem jen české sjezdovky a musím uznat, ano, je to velký rozdíl. Nejvíc mi vyhovovalo, jak jsou sjezdovky dlouhé, široké a díky tomu, že jich je tam hned několik, tak působí poloprázdně. Navíc u lanovek nejsou fronty, takže člověk si opravdu pořádně zajezdí. Manželovi jsem posílala hned první den nadšeně fotky a domlouvali jsme se, že od příští zimy začneme pravidelně jezdit.
 Uprostřed sjezdovek je iglu, kde je posezení z ledu, bar z ledu a má to skvělou atmosféru.
 Oběd jsme měli úplně nahoře ledovce v Gipfel restauraci s neuvěřitelným výhledem.
 A u restaurace je tahle úchvatná vyhlídka a zároveň nejvyšší bod - 3029m.
 Večer jsme byli pozváni na večeři k Fritzovi Sendlhoferovi, který od roku 2002 boduje v soutěži o nejlepší vousy, má vlastní muzeum, vaří vlastní pivo, připravuje speciality na ohni, hostí přátelé, známé i turisty. Vypráví historky ze svého bohatého života a samozřejmě nalévá šnaps. :) Večer se tedy protáhl do pozdních hodin.
Jídlo, které nám Fritz připravil byl něco jako halušky (nočky na másle, slanina, dva druhy sýra, pažitka) a bylo to strašně dobrý.

Další tipy na Dovolenou v Rakousku najdete TADY a TADY.

V příštím článku z výletu vám napíšu o našich dalších dvou dnech v Rakousku. Mezitím se tu ale ještě objeví outfit z neděle, kdy jsem už byla z Rakouska zpátky.

38 COMMENTS ♥

1. Nádherné fotky, krásné místo! Musela sis to báječně užít :)

ReplyDelete
  2. Parádny výlet. Ja síce nelyžujem, ale keď vidím fotky, tak by som aj išla.. tiež to už bude 10 rokov, čo som na lyžiach stála naposledy..

keelifestyle.blogspot.sk

3. Nádherný fotky! Těším se na pokračování. Lyžování v Alpách ti moc závidím. My dřív jezdívali do Francie a od té doby už člověka žádný český hory uspokojit prostě nedokážou:)

ReplyDelete
  4. Jéééééj, ja už som tak dlho nelyžovala a ten výhľad z výšky bol nádherný a normálne ma navnadil. Aj ľadový bar by som nedbala vyskúšať. Ale v mojom prípade rozhodne až po lyžovačke. o)

Anna
    www.glamadventure.com

ReplyDelete
  5. ahoj Ejvi, nadherny, ja jezdim do Alp každý rok, protože kdo jednou zkusí Alpy, už v Čechách nechce :-) neyplatí se to zkrátka. Můžu se jen zeptat, měli jste vše placené? skipas, ty obídky, večeře.. páč to musela být děsná raketa :-) moc ti přeju, že dostáváš takovéhle skvělé nabídky, mnohem záživnější (pro mě), než než modni prehlidky a tak :-)

Replies
    1. Ano, vše jsme měli v rámci výletu hrazené :). A moc děkuju za podporu, jsem ráda, že vás to baví. Přeci jen hory jsou bližší více lidem než třeba přehlídky, takže tomu rozumím.

Delete
  6. To vypadá nádherně, Evi! Určitě jsi si to moc užila. Já jsem byla v podobné situaci minulý rok - asi 14 let jsem nestála na lyžích a rovnou jsme jeli do Alp, ale naštěstí jsem to zvládla. Jak jsi napsala, lyžování se nezapomíná. :) Měj hezký den, Lucka.

www.sleepy-cat.com

ReplyDelete
  7. Ejvi, krásné fotky. Prosím, odkud máš lyžařskou bundu?

Díky
    Alena

Replies
    1. Ona je popravdě snowboardová, je to značka Exil, ale já jí mám už přes 10 let :). Kupovala jsem jí v shopu Revolution na Revoluční.

Delete
  8. Na tomhle místě jsem před nějaký tím rokem také byla a byla to nááádhera! :-)

ReplyDelete
  9. Ejvi mohla bys, prosím, prozradit kdo byly ty blogerky z Polska, Rumunska a Ruska, popř. odkazy na jejich blogy. Díky

1. Jasně, jsou to vyloženě cestovatelské blogy:
      http://orange-traveler.com/, www.travelgirls.ro, http://pozornie-zalezna.blog.pl/ :)

Delete
  10. Wooow, to je nádherné místo :) Já jsem stála na lyžích poprvé právě v Rakousku a to bylo zatím moje poprvé a naposled

11. Ejvi skvělý článek z krásného místa <3

12. Ejvi a to jim v tvý práci (tý skutečný) nevadí, že jezdíš na takový blogerský výlety?

Replies
    1. Vzala jsem si na to normalne dovolenou :) takze tam neni problem. A v praci vedi, ze mam blog, prijimali me s tim, takze jsou zvykli :)

Delete
    2. díky za odpověď. právě mě to zajímalo, protože jsi jedna z mála blogerek, která má normální práci. a pak že to nejde :)

3. Jasně, že to jde :). Blog dělám skoro 6 let a celou tu dobu jsem vedle toho pracujicí na full time :)

13. Skvely clanek, super fotky a hezky napsane. Je skvele, ze te takhle zvou. Suprova inspirace na dovolenou. My tu nasi ve svajcu museli zrusit kvuli pritelove bouracce v aute. No hlavne ze to prezil, jen je trochu pomlacenej, auto je na srot a ja uz se taky vzpamatovala v soku. Gratuluji k bytu a jsem zvedava jak ho zaridis... b

Replies
    1. Jejej, tak hlavne at je pritel brzy ok! A dekuju :)

Delete
  14. muselo to být krásné!

ReplyDelete
  15. Vypadá to tam dokonale! Tyjo, na sněžnicíh - to muselo být super!! :) A takovéhle pokoje na horách taky miluju. A ten výhled, sníh všechno je fakt perfektní :)
    Young, wild and free

16. Ahoj Evi,
    moc hezký článek, úplně se mi po jeho přečtení po horách zastesklo... Vzpomínám si na minulý rok na Rakousko, kde jsem chtěla sjet červenou, ale nakonec mi to nešlo ani dolů ani nahorů. Po cca 2h mi musel pomoci přítel, zuli jsme lyže a kopec sešli pěšky :D

Ivča
    www.ivanetta.cz

Replies
    1. Haha, to mi připomnělo mou poslední jízdu, kdy jsem se vrhla nevědomky na nějakou černou sjezdovku a měla jsem co dělat, abych se dostala dolů, také jsem málem zouvala lyžáky :). ale nakonec jsem to nějak kousla, ale snadné to nebylo.

Delete
  17. Ejvi, ty proste neumíš slovo ,, beztak,, dát do kontextu! Zkus si o tom trochu načíst, fakt ho nepouživáš správně.

Jinak jsi boží, ale tohle mě trhá uši.

Replies
    1. :D :D manžel se mi furt směje, že spoustu slovíček neumím používat tak, jak bych měla. Ono to teda není vtipný, přiznávám. Zkusím se polepšit, děkuju :)

Delete
  18. Skvělý článek jako vždy. To pruhované tričko je dokonalé, mohu se zeptat, kde jsi ho sehnala? Díky moc a těším se na další fotky/video :-)

Replies
    1. Kupovala jsem ho 3 a půl roku zpátky ve Finsku v Monki :).

Delete
  19. Ou, lajfstajlová blogerka vyjela k našemu nejbližšímu sousedovi a je z toho tak paf, že si ani nedokáže zjistit, že ty "jakoby halušky" jsou celkem tradiční https://en.wikipedia.org/wiki/Sp%C3%A4tzle. Ale jo, fotky máš pěkný.

Replies
    1. No vidíš, je vidět, že v kategorii food furt pokulhávám :D a přitom jídlo tak miluju. Já si vůbec nemohla vzpomenout, jak to nazýval, na špetzle jsem úplně zapomněla. Tak děkuju :)).

Delete
    2. Jsou to jak "jakoby halušky", tak "jakoby Käsespätzle", v tomto regionu se ale správně nazyvají "Kasnocken". Velký rozdíl mezi těmito jídly není (snad jen v druhu sýra a zpravidla jsou tedy bez slaniny), každopadně popis "jakoby halušky" rozhodně není špatně.

3. :) děkuju. Jj, byly tam 2 druhy sýru, jeden z nich jsme ani neznali. A jsem ráda, že mě bylo pochopeno :)

20. Moc hezké fotky, Ejvi :-) Já se učím od loňska na prkně kvuli manželovi, ptž hory miluje... Přemýšlíme, že bysme vyrazili někam do Itálie, ale tohle je taky nádhera :-)

ReplyDelete
  21. I já jsem z fotek nadšená, museli jste si to fakt užít. A strašně moc se mi líbí ten tvůj "cestovatelský" outfit. Ten je vážně povedený. No, víme, Tobě to sluší ve všem :) Hezký den Pavla

22. Musela sis to skvele uzit, hory jsou krasne. :)))

ReplyDelete
  23. Wau tak to to bol paradnyy vylet, ja som stala na lyziach le par krat...sice som to stale prezila no mam pre tym celkom respekt teda